STUDIEKIEZERS MAKEN KENNIS MET VAKGEBIED COMMUNICATIE

Veel studiekiezers blijken niet goed te weten wat de studie Communicatie inhoudt en wat de beroepsmogelijkheden ervan zijn. De HvA-opleiding Communicatie ontwikkelde daarom Unlocked, een wervingscampagne gericht op scholieren en mbo’ers. Meer dan 60 studiekiezers gingen onlangs tijdens een exclusief evenement op bezoek bij aansprekende merken en merkenmakers zoals Roorda, HEMA, G-Star, ARTIS, XITE, Dawn en Accenture Interactive. Doel daarvan is om te ervaren welke verschillende en uitdagende rollen er zijn binnen dit vakgebied.

“Zeer waardevol, hierdoor weet ik wat ik kan worden met de opleiding Communicatie”, zegt een studiekiezer, over het event dat plaatsvond bij deelnemende bedrijven en bureaus in Amsterdam. De deelnemers kregen van de marketing- en communicatieprofessionals alle ins en outs van hun merken te horen en te zien. De leerlingen en mbo-studenten waren unaniem enthousiast: “De bezoeken aan de merken bevestigen voor mij dat ik met Communicatie de juiste keuze heb gemaakt. Wat bijzonder om de wereld achter deze bekende merken te leren kennen. Dit zou iedere opleiding moeten doen.”


Communicatie

Op de HvA-opleidingspagina van Communicatie zijn ook video’s te zien van interviews met merkenmakers van HEMA en XITE. Daarmee krijgen ook andere leerlingen en mbo’ers een beter beeld van de wereld van merken en het communicatievakgebied, zodat niets ze tegenhoudt om straks een weloverwogen studiekeuze te maken. Kijk voor alle info op deze pagina.